Istnieje dzisiaj wiele sposobów na wyróżnienie swoich produktów i żadna firma w branży elektronicznej i technologicznej nie chce popełnić błędu pierwszych producentów telefonów komórkowych oraz telewizorów. Ci bowiem nawet jeśli rozwiązywali kolejne problemy inżynieryjne i udoskonalali elektronikę swoich telewizorów albo telefonów, wciąż nie potrafili skutecznie odróżnić się od rywali rynkowych. Z tego względu dość szybko jasnym stało się, że trzeba umiejętnie przekroczyć te ograniczenia, które wielu inżynierów postawiło sobie z nieznanych powodów. Gdy na rynku pojawiły się więc pierwsze telefony nie tylko skutecznie funkcjonujące, ale także bardzo ładne i przyciągające wzrok dzięki nowoczesnej obudowie, jasnym stało się także dla innych producentów, że ich produkt może ulec takiej samej stylizacji. I dość szybko każdy sprzęt dotychczas mający po prostu funkcjonować musiał koniecznie przejść lifting, odchudzenie i przemianę kolorystyczną. Niektóre marki z całkowicie zwariowanych kolorów czy nietypowych stylizacji swoich modeli uczyniły znak rozpoznawczy, inne natomiast robią bardzo delikatne odstępstwa od normy i raczej preferują dyskretne eksperymenty stylistyczne jako jedynie dodatek do wielkich zmian wewnątrz – liczą bowiem, że klient ostatecznie wybierze jakość ponad obudowę czy opakowanie.